Garantie tuinmeubelen
Garantietermijn
Op alle tuinmeubelen (met uitzondering van beschermhoezen) geldt een garantie tegen gebreken die het gevolg zijn van fabricage- of materiaalfouten. Voor de meeste tuinmeubelen geldt een garantietermijn van 2 jaar. Specifieke merken en productlijnen kunnen hiervan afwijken.
De garantietermijn gaat in op de datum van aankoop zoals vermeld op het aankoopbewijs.
Naast de fabrieksgarantie geldt onverminderd de wettelijke garantie, die op al onze producten van toepassing is. De wettelijke garantie houdt in dat het product datgene is of moet doen wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten. Gebreken die veroorzaakt worden door ongelukken, nalatigheid of verkeerd gebruik, vallen niet onder de garantie.
Tuincentrum Borghuis zal meestal overgaan tot reparatie, daar waar dat niet mogelijk is zal een product vervangen worden. Ter voorkoming van problemen die niet onder garantie vallen, adviseren wij om onze onderhoudsadviezen goed door te nemen. Onze onderhoudsadviezen vind je op onze website.
Garantievoorwaarden
Deze garantievoorwaarden doen geen afbreuk aan de wettelijke rechten van de consument. Voor de volledige uitleg van jouw rechten als consument verwijzen wij naar consuwijzer.nl
Wat zijn de garantievoorwaarden?
Heb jij problemen met jouw product door fabricage- en/of montagefouten? En dienen de problemen zich voor binnen de geldende garantieperiode? Dan heb je recht op reparatie, omruiling of vervanging
Wat valt niet onder de garantie?
Ongevallen, stormschade, extreme weersinvloeden, verkleuring van kussens, parasoldoeken en parasolhoezen, vergrijzing van houten meubelen, verkleuring in het algemeen, haarscheurtjes bij houten tuinmeubelen, defecten aan parasols en parasolhoezen door weersomstandigheden, vlekken of verkleuringen door het plaatsen van decoratie, vlekken en/of beschadigingen door gebruik veroorzaakt, teakhout dat barst, krimpt of scheurt, roest op staalproducten en ondeugdelijk gebruik van het product waar het product niet voor bedoeld is.
Let op: bovenstaande lijst is niet uitputtend. Neem bij twijfel altijd contact met ons op.
Heb je een probleem dat veroorzaakt is door fabricage- en/of montagefouten? Stuur dan een mail met foto's van het probleem, jouw bestelgegevens of jouw aankoopbewijs. Wij beoordelen dan het probleem en geven aan of dit binnen de garantie valt en hoe wij het probleem kunnen oplossen.
Reparatie
Reparatie binnen de garantieperiode
Valt de reparatie van jouw product binnen de garantieperiode? Dan is de reparatie meestal kosteloos. Voor reparatie kun je met het product langskomen in onze showroom. Ook is het mogelijk om een reparatieaanvraag per e-mail naar ons toe te zenden. Graag ontvangen wij een foto van het product en het ordernummer om de reparatie te kunnen beoordelen.
Reparatie buiten de garantieperiode
Heb je een product gekocht dat buiten de garantieperiode valt? Dan kunnen wij het product proberen te repareren. Voor reparaties buiten de garantie maken wij vooraf een kosteninschatting. We informeren je vooraf over eventuele kosten, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Wil je weten of jouw product gerepareerd kan worden en ben je benieuwd naar de reparatiekosten? Stuur ons dan een e-mail met foto's van het product. Ook is het handig om jouw woonplaats te vermelden, zodat eventuele verzendkosten kunnen worden meegenomen in de totale kosten.
Klachten
Allereerst onze excuses! Wij vinden het erg vervelend dat je een klacht hebt over een product of onze dienstverlening. Uiteraard staan onze klanten op de eerste plaats en willen wij jouw klacht graag oplossen.
Wil je de klacht mailen? Graag ontvangen wij een duidelijke omschrijving van de klacht tezamen met het aankoopbewijs. Wanneer je niet tevreden bent over een product dan ontvangen wij ook graag foto's van het probleem. Onze klantenservice streeft ernaar om binnen twee werkdagen een reactie te geven.
Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR-platform.
Onderdelen bestellen
Mis je één of meerdere onderdelen bij ontvangst van jouw bestelling?
Kom je erachter dat je één of meerdere onderdelen mist? Stuur dan z.s.m. een e-mail en geef aan welke onderdelen er ontbreken. Tevens hebben wij jouw ordernummer en contactgegevens nodig om de ontbrekende onderdelen te kunnen toezenden.
Wil je een onderdeel bestellen?
Niet alle onderdelen zijn los verkrijgbaar, maar wij kijken graag naar de mogelijkheden. Je kunt een e-mail sturen met informatie over het onderdeel waar je naar op zoek bent. Denk hierbij aan een aankoopbewijs, foto van het onderdeel of een artikelnummer van het product. Je krijgt altijd antwoord van ons, ook als wij het gevraagde onderdeel niet kunnen leveren.
Heb je vragen? Neem gerust contact met ons op via telefoonnummer 074-2761010 of stuur een email naar: info@tuincentrumborghuis.nl
Wij wensen je veel en lang plezier van je aankoop bij ons!